Monday, June 28, 2010

Tips Senaman Mengurangkan Selulit / How to Reduce Cellulite With Exercise

Ahem semua! Berhenti mengunyah, mari bersenam! ;)
*tiba-tiba je ko ni nyah*
(^_^) thee..hee..hee



Saya bukanlah seorang yang lasak dan gemar bersukan. Tidak suka jogging. Takut bola. Boleh kata kaki bangku lah. Erkk!  Looser betul..Haihh ;(


Pancit sudah..hihi

Walaupun begitu, saya pernah juga terpilih mewakili sekolah dalam sukan bola jaring (sehingga kini tidak percaya. Bip GK, GS dan WA dahulu pernah menjadi milik saya. Haha!). 

Oleh sebab umur dah makin bertambah, badan dah mula sengal-sengal la tidak bersenam. Maka saya mencari sesuatu yang seronok untuk saya lakukan berseorangan supaya tidak rasa looser gila kena compare dengan others. Haha. Bila sorang-sorang, kita lah the number 1 =)

Saya  sukakan aktiviti melibatkan seni dan muzik. Dengan kerjaya sekarang, mustahil untuk saya teruskan aktiviti seni yang sangat disukai sebelum ini iaitu menari. 


Oleh itu, saya menyeru rakan-rakan yang dihantui masalah selulit untuk mencuba senaman ni. Pasang muzik kegemaran dan mula beraksi! Saya dah cuba rutin senaman yang lebih kurang sama untuk 3 minggu. Badan rasa lebih cergas dan tidak cepat penat. Lagi bagus, biasakan untuk membuat lompat tali (skipping) sebanyak 100 kali setiap hari (3 kali seminggu pun dah ok). Bagus untuk pergerakan keseluruhan badan sekaligus membakar lebih kalori.


Jom cuba!

Suka tak?? www.tips-fb.com

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails