Monday, January 3, 2011

Jom bercuti naik bas ke Singapura

Hi there! Happy new year to all :)


Hujung minggu yang lepas - lepas (double lepas coz waktu cuti krismas. Hehe), me and boyfiey bercuti2 johor. Seronoklah dapat menghabiskan baki cuti tahun yang tinggal dua hari yang patutnya disimpan untuk menghantar my mum pergi umrah tahun 2010.. Unfortunately, umrah ditunda ke tahun 2011. So, dapatlah melapangkan diri menghadiri beberapa kenduri kawen di johor termasuklah kenduri my x-roomate mase kat UKM. Beriya dia susah-susah call dan sms plus pos kad kawen dengan setem 6posen (mahal setem sekarang ye..huhu). Selamat Pengantin Baru Kak Azrin dan moga berbahgia selalu!



Kali ni Cik eddjiela mahu stori-mori pasal short trip ke singapura.. Oleh sebab tak rajin nak menulis sangat, jom kita layan gambar. Let the pictures tell u d story eaa.. I buh caption jugak untuk guide u all kot-kot ada yang nak buat trip ala koboi cam kami buat ni.. hehe :)

Trip ke Singapura ni asalnya tak plan pun, so memang agak kelam kabut. Tapi, at the end of the trip, rasa puas banget sebab berbaloi lah dengan bajet yang tak berapa lumayan serta masa yang terhad.. Hehe. I kan the only girl in group, so ada termaktub perintah berkurung (curfew) disitu.. Kena rush-rush pulak kang ayahnda murka. Hihi
 

Pukul 12.30 tengahari lepas balik kenduri, still gigih menunggu bas di Terminal Larkin, JB. Asalnya nak naik bas kuning, tapi hampes.. Lambat macam siput tak muncul-muncul. Last-last kami pilih bas tong tong ni.. Tadaaa..~


 Naik bas SBS Transit nombor 170 dan beli tiket ke Queen Street dengan harga RM2.40 = SGD 1. Tiket beli dalam bas je. Simpan tiket sampai la korang jejak ke Singapura ye. Jangan buang sebab kena turun naik bas untuk urusan imigresen di tambak johor dan woodlands, singapura.




 

Masa menunggu secara berduet.. ;p





 Daripada Larkin bas akan jalan sampaila ke JB Sentral (tambak Johor) untuk urusan imigresen Malaysia. Untuk urusan imigresen ni macam acara berlumba pun ada sebab orang ramai sangat rebut-rebut nak naik eskelator nak mintak cop pasport. Ish..ish..ish..






 Lepas setel naik bas yang sama (SBS no. 170) dan tunjuk tiket tadi, untuk bergerak ke Woodlands Terminal untuk urusan imigresen Singapura pulak.




 Pemandangan di Terminal Woodlands. Spot the yellow 'siput' bus .. Kami setia dengan SBS transit lepas cop pasport di Woodlands ;)

Tempat-tempat yang kami sempat pergi haritu, 
  1. Little India - Rasa cam kat Bombay.. hehe
  2. Orchard Road - Banyak shopping complex tengah sale
  3. Raffles place - River cruise, Merlion
Nak gerak dari 1 tempat ke tempat lain guna je kemudahan public transport MRT.

Beli kad dan top up ikut destinasi yang dipilih.












Jom lepas ni ke Universal Studio pulak ;D
Suka tak?? www.tips-fb.com

5 comments:

  1. as-salam..
    dtg cni carik kisah sinngapore...

    dulu time kamu pegi singapore, bermalam kat sana ker? atau pun pegi jenjalan pastuh balik jb balik...

    hope, informn me..:D

    ReplyDelete
  2. waalaikumussalam,

    saya tak bermalam di singapura coz terus balik JB. just parking kereta kat larkin terminal, naik bas ke singapore n balik hari je ;D

    Nak pergi jenjalan sngapore ke? bleh je cr mana2 hotel kt singapore sbb kt sne public trsnport sgt2la efisien.boleh booking online. tak pun cr hotel kt jb utk jimatkan kos pnginapan.

    harap membantu. heee ;)

    ReplyDelete
  3. klu nk g uss naik bas 170 ni bole ker? efisien tak?

    www.hatimamaz.blogspot.com

    ReplyDelete
  4. thanks for sharing this entry-its help me in detail.
    will have this experience on friday--hope everything will be smooth as how u enjoyed the trip
    thanks
    http://juanthegarage.blogspot.com/

    ReplyDelete
  5. sekadar bertanya, berape anggaran bajet ye nak buat semua ni?

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails